Tábor
pro odjezd kluků na tábor i pro všechny návštěvníky tábora na Návštěváku bude nutné mít
- méně než 72 hodin starý PCR test (2x měsíčně jej platí pojišťovna)
nebo - hotové očkování s více než 14 dny od poslední dávky
nebo - potvrzení o prodělání Covidu před méně než 180 dny.
Návštěvní den
Co se týče Návštěvního dne, bude mít obvyklou dvoudenní podobu, se sobotním programem a volnou nedělí, nicméně Vás prosíme o zvážení počtu návštěvníků a zodpovědné dodržování hygienických opatření (při příjezdu Vás poprosíme o předložení testu/očkování/potvrzení o prodělání covidu).
PCR testy
[pro ty, kteří musí mít PCR] doporučujeme neváhat a zarezervovat Vašim synům termín na nějakém odběrném místě (https://testovani.uzis.cz/), dokud jsou volné termíny (ideálně 2 dny před odjezdem, aby byl co nejvíce čerstvý, ale zároveň aby stihly přijít výsledky – standardně bývají vyhotoveny za 24 h; tedy doporučujeme čtvrtek 1. 7. resp. pondělí 28. 6. pro Přípravku).
Pravidla pro pořádání táborů se již několikrát změnily a další změny nelze vyloučit, ale náš postoj se nemění, PCR test/72 hodin se nám zdá rozumný a v souladu s pravidly.
Speciální případy
- Dítě do 6 let – stačí antigenní test
- Vyzvednutí holek ze Sedmičky po konci jejich tábora cestou na náš návštěvák – stačí antigenní test (preferujeme odběrné místo, nicméně samostest je samozřejmě možný)
Od pondělí 10. 5. začínají družinovky naživo (některé družiny budou ještě naposledy online, informuje rádce). První akce se budou konat 22. a 23. 5. Další akce St5 bude 5. a 6. 6. Družinová výprava a Modřín 19. a 20. 6.
Kromě těchto akcí budou pokračovat dobrovolné orientační běhy a softy se 7 – čím víc oddílu, tím líp :). Poslední orientační běh bude mezi 27. 5. – 30. 5. (čt-ne, více zde).
Aktualizováno: Test na akci více než 10 osob
Úplné znění podmínek pro spolkovou činnost na webu Junáka, dle kterých se řídíme, naleznete zde.
24. 5. Změna: na akce do 10 osob (družinovky, t. přípravy, na družinovou výpravu) není třeba mít test. Budeme ale rádi, pokud jej budete (třeba ze školy) mít a dbejte prosíme tím spíš na to, abyste nechodili na dané akce s příznaky covid-19.
- Prvním a zcela základním pravidlem je, že na akci více než 10 osob (=softy, Modřín) smí člen dorazit pouze s potvrzením o negativní antigenním/PCR testu ne starším než 3 dny (u PCR testu se doba prodlužuje na týden). Test může být doložen potvrzením z veřejného testovacího místa nebo ze školy nebo čestným prohlášením od zákonného zástupce (v případě, že škola nevydá potvrzení o negativním testu; vzor zde). Zcela nepětkařsky bude možné doložit test i mobilem. Prodělanci covidu (max před 90 dny) místo testu předloží potvrzení o laboratorně potvrzeném onemocnění.
- Účastník, který takové potvrzení mít nebude, se bohužel nebude moci zúčastnit akce a bude se muset vrátit domů (platí samozřejmě i pro Bobry). Potvrzení budeme kontrolovat na začátku každé akce. Berte prosím toto pravidlo velmi vážně, na nerozšíření nemoci stojí mimo jiné i uskutečnění tábora.
- Test je potřeba na akci organizovanou oddílem s vyšším počtem účastníků než 10 (softy, výprava).
- Respirátor/nano-roušku je třeba mít s sebou, akce se budou konat (zatím) venku, ale pro dopravu a setkávání se blíže než na 2 metry jsou nutné.
- Prosíme o pochopení, pokud budeme brzy nuceni nastavená pravidla měnit a korigovat dle nařízení; předpokládáme ovšem, že povinné testování bude platit nadále. (Momentálně platí povolení setkání 30 skautů venku a 3 uvnitř.)